Saturday, June 11, 2011

A little bit of Zumba in the Circuit

 I know that I always talk about my Zumba classes.  This is in one of them, at a Curves location.  Zumba at Curves is called "Zumba in the Circuit" because you do one minute of cardio (Zumba) in the middle, and another minute in a machine.  The moves are not to be as intense, jumpy, or high paced as regular Zumba, because you are adding the machines to the workout, thus the slower pace.  Each class is a half hour and full of fun!!  Most of my ladies here choose to skip the machines and just do zumba... haha... And of course, I have to make it so that all the moves are meant for everyone in class, so I make sure to not go crazy on them like I do in my regular classes.  Enjoy!!

Yo se que siempre hablo de mis clases de  Zumba.  Estaes en una de ellas, en un club de "Curves."  Zumba en Curves se llama "Zumba en el Circuito" ya que haces un minuto de cardio (Zumba) en el centro, y el siguiente minuto haces ejercicio en las maquinnas localizadas.  Los movimientos NO son tan intensos, saltones, o rapidos como en la Zumba regular, porque se anaden las maquinas al ejercicio, entonces se baja la intensidad.  Cada clase dura media hora y es llena de diversion!  La mayoria de mis donitas escogen pasar por alto las maquinas y solo hacer zumba... jaja..  Y por supuesto, yo tengo que asegurarme que todos los movimiento puedan ser seguidos por todas en la clase, asi que no puedo alocarme mucho con ellas como lo hago en mis classes regulares.  Disfruten!!


This song is a little bit faster and ladies love it!!!  I enjoy myself teaching Zumba in the Curves and making them shake their bom boms.  They all can now go salsa dancing if they feel up to it!  They know all the basics and some more of latin dancing:  merengue, salsa, cumbia, regueton, zamba, etc!!!

Esta cancion es un poquito mas rapida y las donitas la adoran!!!  Yo me divierto ensenando Zumba en el Circuito y haciendoles mover las pompas!!!  Ellas ya pueden ir a bailar salsa si lo desean!!! Todas saben los pasos basicos y un poco mas de los bailes latinos: merengue, salsa, cumbia, regueton, zamba, etc!!!

No comments:

Post a Comment